Tuesday, April 20, 2010

INI BUKAN POLITIK ISLAM NAMANYA


Patutlah ramai yang memandang jijik kepada politik. Jika PRK Hulu Selangor dijadikan sandaran, ia bukan sekadar jijik tetapi dah bernajis. Disatu pihak cuba menyerang peribadi lawannya dengan isu arak. Maka akhirnya sang menteri dan isteri minum arak pun terdedah juga. Terbaru Zaid diserang sebagai kaki judi. Sekali lagi sokongan umat dipancing melalui isu-isu panas. BN mendedah kembali keaiban Theresa Kwok. Lebih kelakar, mereka menolak isu Islam libral, IFC kepada PKR, walhal sama-sama liberal. PR kelihatan lebih berfakta dengan membawa isu kapal selam, APCO , Teoh Beng Hock dan Altantuya sebagai isu sekali lagi. Maka pemimpin baik BN dan PR masing-masing menyokong dan mempertahankan calon masing-masing.

Inilah realiti politik kufur, berbeza sama sekali dengan Islam. Islam menggariskan politik sebagai pengendalian urusan umat baik dalam dan luar negara dengan hukum Islam. Maka berpolitik hari ini dengan memberikan kesedaran dan pemikiran Islam yang jernih agar politik Islam dapat dilaksanakan secara menyeluruh melalui negara. Maka politik Islam bukan sekadar memainkan isu untuk menarik sokongan, itu politik kufur demokrasi. Poilitik Islam, kita membina ummat agar dengan pemikiran yang jernih ummat mendirikan semula daulah Islamiah.

Inilah akibat terjebak dalam perangkap kufur demokrasi. Kepada saudara-saudaraku yang dikasihi, tanggalkan belenggu demokrasi yang telah meracuni kalian. Penawarnya dengan kalian mempelajari dan kembali kepada politik Islam. Allhuakbar!!!

Berikut gambar-gambar yang saya ambil dari Malaysiakini.














No comments: