Tuesday, July 14, 2009

POLITIK TEMBERANG DI MANEK URAI



Demokrasi memang menjijikkan. Inilah najis yang telah melahirkan hukum demi hukum kufur. Inilah taik yang telah membuat ramai orang Islam hatta tok wali pun terpalit. Sampaikan ia disangkakan akar kayu tongkat ali buat ubat penyakit yang perit.

Dalam Islam, dakwah adalah mengajak orang kepada Islam dengan memberikan penyelesaian Islam. Isu-isu semasa digunakan untuk menyentuh perasaan ummat dan memberikan solusi Islam. Tetapi dakwah dalam demokrasi adalah mengajak ummat untuk menyokong parti mereka. Tak kisahlah ummat itu benar menjaga hukum-hakam atau tidak, asalkan sokong parti. Sebab itu kita leh jumpa seharian yang kononnya perjuangkan Islam hukum hakam tak ambil heran, riba' ditelan beli kereta dan rumah tanpa rasa haram. Dari benih kufur, hasilnya hukum yang kufur. Di mana-mana pemerintahan demokrasi menerapkan hukum kufur. Ada satu dua hukum Islam yang dilaksanakan(walhal ribuan yang lain masih hukum kufur) mereka telah mendakwa melaksanakan pemerintahan Islam. Ini auta.

Saya masih teringat jawapan seorang MB apabila pasukan bola sepak negerinya masih memakai seluar pendek. Jawapannya lebih kurang,” saya dah nasihat taknak ikut, nak buat macamana?” . Inilah jawapan MB dalam demokrasi. Walhal dia adalah pemerintah kerajaan Negeri, bukan tok imam yang tiada kuasa. Ummat yang jahil hanya terpesona dengan jawapan taghut yang diberinya.

Dalam demokrasi, hukum syara’ adalah soal mainan. Yang utama adalah isu-isu panas untuk memainkan emosi pengundi. Di Manek Urai, sebelah pihak sibuk hentam peribadi lawannya yang tak sekolah tinggi dan cuma sekadar pemborong ikan. Duk sibuk menawarkan pelbagai pembangunan, masjid, jalan raya, jambatan, kota agropolitan dan paling lawak tiba-tiba solat hajat. Wahai ‘AMNOE, hang buat apa pun selagi mana hang tak laksana hukum Islam, jadilah kamu golongan yang bangsat lagi celaka. Terus terang aku membenci engkau wahai 'AMNOE. Kerana dakyah kolah ramai kaum keluarga aku dan orang lain yang terpedaya. Mereka sangka inilah Islam tetapi hakikat kekufuran. Kerana kesesatan kolah cahaya kebenaran benar payah disampaikan dan kekufuran tersebar di bumi Malaya ini.

Di satu pihak lagi, duk bawak royalty minyak, penyalahgunaan jentera kerajaan, PKFZ dan rumah mewah Khir Toyo. Ya syeikh, dalam Islam tiada royalty minyak, ia milik ummat bukan milik kerajaan negeri. Sebagai parti Islam, kita wajib menyampaikan hukum Islam, penyelesaian Islam, bukan duk berlegar-legar isu semasa dan masih memberikan penyelesaian sekular. INi samalah dengan parti buroh, parti democrat, republican dalam amalan demokrasi di barat. Saya tak menafikan memang mereka mahukan Islam, tetapi banyak sangat dah hukum yang dah digadaikan. Sambutan Deepavali pun seolah dihalalkan, hukum hudud diubah macam takut tuhan untuk undi yang bukan Islam.

Yang jelas, mana-mana yang menang pun bukan laksana Islam. Satu jelas sekular Kemelayuan dan satu lagi Islam dalam tempurung demokrasi kemaslahatan. Akhirnya pelbagai dalil disalahgunakan untuk halalkan penerapan hukum kufur dan Islam bertahap-tahapan. aduhai mengarut wahai tuan. Yang kesian adalah ummat yang ikhlas menyangka inilah Islam yang benar walhal hakikatnya kena temberang je.

Sepatutnya kita berjuang dengan minhaj kenabian, bukan minhaj taghut ini. Apakah kalian mengatakan Islam tidak menunjukkan minhaj perjuangan hingga bergelut dalam jerangkap kekufuran demokratos. Ayuhai kita kembali menggunakan minhaj kenabian bersama menerapkan Islam dalam Negara Khilafah Islamiah.

DEMOKRASI ADALAH HUKUM KUFUR. HARAM MENGGUNA, MENERAP DAN MEMPERJUANGKANNYA.

3 comments:

fikru1mustanir said...

Salam,

Aku sependapat dengan kamu, saudaraku!

Wasalam.

thinker said...

kalau dulu pejuang demokrasi berargumentasi:

"Demokrasi itu syura"

lalu,

"Demokrasi ada di dalam Islam"

lalu,

"Demokrasi tu jgn disempitkan dgn makna yg satu"

lalu,

"Demokrasi tak semuanya salah"

Alahai, akal... akal... smpai bilakah engkau wahai akal akan tunduk pd ketetapan Allah Azza Wa Jalla

salam perjuangan...

WUZARA said...

teringat apa yang ustaz hakim kata masa seminar tempohari.

Ada pecinta demokrasi yang menyatakan demokrasi telah ada sebelum kewujudan manusia.

Terkesima aku seketika.