Thursday, January 7, 2010

Jangan Terpedaya Lawak Badut-badut UMNO



Anda pernah berdemonstrasi? Jika ingin merasakan pengalaman demonstrasi tanpa risiko, bolehlah join demonstrasi Pemuda UMNO. UMNO adalah pemerintah yang mengamalkan sistem kufur,merekalah yang menerapkan perundangan kufur yang melahirkan keputusan mahkamah yang kufur. Dari benih merekalah berkembang biak kekufuran di Malaysia. Tiba-tiba mereka hendak menjadi wira kononnya memperjuangkan keputusan kufur ini. Hanya mereka yang terpedaya akan percaya dengan sandiwara badut-badut ini.

Untuk penjernihan hukum Islam bagi isu ini sila layari Penjelasan HIzbut Tahrir Berkenaan Hukum Penggunaan Nama Allah

----------------------------------------------------------------------------------



Umno S'gor gesa sultan campur tangan
www.malaysiakini.com/bm
Abdul Rahim Sabri & Jimadie Shah Othman
Jan 7, 10, 11:28am


Pemuda Umno Selangor tetap dengan keputusannya menangguhkan rancangan mengadakan demonstrasi esok berhubung isu penggunaan kalimah Allah oleh mingguan Katholik, Herald.

Sebaliknya, ketuanya, Suhaimi Mohd Ghazali berkata pergerakan itu bersama Umno Selangor menghantar memorandum memohon Sultan Selangor supaya campur tangan bagi menangani isu tersebut.

'Kita hendak mencari jalan penyelesaian. Salah satu daripadanya ialah dengan menghantar memorandum kepada Sultan Selangor," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

Memorandum tersebut diserahkan oleh ketua biro agama Umno Selangor, Datuk ismail Kijo.

Turut menyerahkan memorandum petang ini ialah Perkasa Selangor dan juga Majlis Gabungan Sukarela Selangor.

Ismail menyerahkan memorandum Umno dan dua NGO tersebut kepada pengiring Sultan, Komander Ahmad Ramli Kardi di Istana Bukit Kayangan, diikuti dengan laungan laungan 'takbir' dan 'daulat tuanku'.

Kemudian kedengaran laungan 'usir Khalid Samad dari Selangor' dan disambut oleh sebahagian daripada mereka yang hadir.

Kira-kira 100 ahli Umno mula berkumpul sejak jam 3.30 petang dengan membawa sepanduk dan juga poster yang berbunyi 'Allah Maha Besar; Kami Menentang keputusan mahkamah; Allah itu khusus untuk umat Islam; dan Allah hanya untuk Islam.

Timbalan ketua biro agama Umno Selangor, Datuk Zainal Abidin Sakom yang juga pengerusi Perkasa Selangor kemudian berucap selama 15 minit.

Dalam ucapannya, beliau antaranya sependapat dengan pandangan timbalan mursyidul am PAS, Dr Haron Din dan Mufti Perak, Datuk Seri Harussani Zakaria bahawa mereka yang redha dengan keputusan mahkamah bahawa nama Allah boleh diguna oleh orang bukan Islam, membawa kepada kekufuran.

Zainal Abidin berkata, kalau diterima keputusan itu, maka ia menunjukkan "kita setuju bahawa Allah telah di turun taraf".

"Kita boleh terima nama Allah disebut tetapi bukan diperuntukkan dalam undang-undang. Kita tidak boleh redha dalam hati," katanya.

Kira-kira 20 anggota polis berkawal di situ. Bagaimanapun perhimpunan itu berjalan dengan aman dan mereka beredar pada kira-kira jam 4.45 petang.








Ismail pula memberitahu sidang akhbar bahawa enakmen agama Islam menyebut mengenai perkataan yang tidak boleh digunakan oleh bukan Islam dan salah satu daripadanya adalah perkataan Allah.

Beliau juga berkata, Umno Selangor menyokong demonstrasi berhubung tersebut, tetapi ia diadakan mengikut bahagian.

Sebagai contohnya, katanya, Umno bahagian Ampang dan Rawang akan menganjurkan demonstrasi masing-masing.

Sementara memorandum yang diserahkan oleh dua NGO berkenaan pula meminta Sultan Selangor membawa isu tersebut ke persidangan Majlis Raja-Raja.

3 comments:

wazir said...

hok penuh tuh puok2 dio jah.haha

Muhd Fariz Hj Ismail said...

Salam Ukhuwwah...

WUZARA said...

Salam,

ju-y-d: orang lain demo polis tangkap, UMNO demo Polis tolong jaga. hihi...

Fariz: aku kawan sekolah ko la... cuma mungkin ko macam tak percaya.